REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

ViolaArt Rękodzieło

 

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin, zwany dalej ”Regulaminem”, określa  zasady korzystania ze sklepu internetowego znajdującego się pod adresem URL www.violaart.com.pl.
  2. Właścicielem sklepu internetowego jest Wioletta Haligowska, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą ViolaArt Rękodzieło Wioletta Haligowska, Gbiska 52 B, 38-100 Strzyżów, NIP: 8191622388, REGON: 380686224, zwana w dalszej części niniejszego Regulaminu Sprzedającym. Bezpośredni kontakt ze Sprzedającym możliwy jest poprzez pocztę elektroniczną: kontakt@violaart.com.pl.
  3. Sprzedający świadczy drogą elektroniczną, za pośrednictwem Sklepu, usługi związane z wysyłkową sprzedażą towarów.
  4. Każda osoba przed przystąpieniem do użytkowania Sklepu powinna zapoznać się z jego Regulaminem oraz Polityką Prywatności, która stanowi integralną część Regulaminu.
  5. Treść strony głównej oraz poszczególnych podstron Sklepu pod adresem URL: www.violaart.com.pl zawarte w nich informacje o produktach, cenniki, opisy nie stanowią oferty w myśl art. 66 kodeksu cywilnego, a zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży.
  6. Regulamin może ulec zmianie. Każdego Kupującego podczas zakupu poprzez Sklep obowiązuje wersja Regulaminu w treści aktualnej na dzień złożenia zamówienia i akceptowana przez Kupującego w momencie dokonywania zamówienia.

 

§ 2. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:

a)       Sklep – sklep internetowy działający pod adresem www.violaart.com.pl prowadzący sprzedaż produktów na odległość;

b)       Klient –każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie Internetowym zgodnie z treścią Regulaminu, w tym Konsument jak i Przedsiębiorca;

c)       Użytkownik - każdy podmiot korzystający z Internetu, który wejdzie na stronę internetową Sklepu;

d)       Konto Klienta – pole zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji
oraz instrument służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień;

e)       Konsument - osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą niezwiązanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową konsumenta;

f)        Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej
lub zawodowej;

g)       Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi
od pracy;

h)       Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz nabywania w nim produktów;

i)         Rejestracja – dobrowolne  podanie danych przez Klienta Sklepu polegające na wypełnieniu formularza dostępnego na łamach tego Sklepu;

j)         Produkt – towary oferowane w Sklepie przeznaczone do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.

 

§ 3. Wymogi techniczne

  1. Dokonywanie zakupów w Sklepie wymaga od Klienta posiadania aktywnego i sprawnego konta poczty elektronicznej e-mail.
  2. W celu prawidłowego i niezakłóconego korzystania ze Sklepu stacja/ urządzenie końcowe Klienta winna spełniać poniższe minimalne wymagania techniczne:

a)    aktywne łącze internetowe,

b)    włączona akceptacja plików cookies oraz Skryptów Java.

  1. Sklep nie jest zobowiązany do dostarczenia powyższych urządzeń i/lub oprogramowania.
  2. Instalacja oprogramowania, o którym mowa w ustępie 1 jest przedmiotem oddzielnej umowy licencyjnej pomiędzy Klientem a licencjodawcą.
  3. Witryna internetowa Sklepu jest responsywna, dopasowana do rozdzielczości ekranu.

 

§ 4. Zasady dokonywania zakupów

1.    Dokonanie zakupu Produktu nie wymaga rejestracji w Sklepie.

  1. Klienci mają możliwość utworzenia w Sklepie indywidualnego Konta Klienta. Świadczenie tej usługi jest nieodpłatne. W celu utworzenia Konta należy wypełnić formularz rejestracyjny podając następujące dane: adres e-mail i hasło składające się z min. 6 znaków oraz zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności, a następnie potwierdzić ten fakt zaznaczając pole ” Zapoznałem się z Regulaminem i Polityką Bezpieczeństwa oraz je akceptuję w całości”. Na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail Sprzedający wyśle instrukcję dotyczącą zakończenia rejestracji Konta Klienta. Konto Klienta zakładane jest bezterminowo. Konto może być usunięte jedynie w przypadkach określonych w niniejszym Regulaminie lub na wniosek Klienta, złożony drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@violaart.com.pl. Sprzedający usunie Konto Klienta maksymalnie w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku Klienta.
  2. Zabrania się dostarczania przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  3. Składanie zamówienia odbywa się za pomocą formularza, dostępnego na stronie sklepu po dodaniu Produktu do „Koszyka”, a następnie naciśnięcia przycisku „Przejdź do realizacji zamówienia” lub po dodaniu Produktu do „Koszyka”, a następnie najechanie na ikonę z symbolem koszyka i naciśnięcie przycisku „Realizuj zamówienie”.
  4. W celu złożenia zamówienia na towary oferowane przez Sprzedającego w Sklepie Kupujący zobowiązany jest wypełnić i wysłać drogą elektroniczną prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz zamówienia.
  5. Warunkiem przyjęcia przez Sklep otrzymanego zamówienia do realizacji jest podanie przez Kupującego wszystkich informacji, które zawarto w formularzu zamówienia, jako obligatoryjne:

1)                    imię i nazwisko lub nazwa firmy

2)                    adres e-mail

3)                    NIP (dla klientów – przedsiębiorców)

4)                    dane adresowe do wysyłki

  1. Sklep, przed dokonaniem potwierdzenia zakupu, przedstawia Klientowi następujące informacje:

1)      dokładny opis danego Produktu i jego cech;

2)      łączną cenę zamówionych Produktów, a także opłatę za dostawę oraz cenę dodatkowych usług wybranych przez Klienta na formularzu oraz podsumowującą łączną kwotę zamówienia z wybraną opcją dostawy oraz usługami dodatkowymi;

3)      dotyczące sposobu i terminu zapłaty;

4)      dotyczące sposobu i terminu spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę, chyba że wynika to wprost z niniejszego Regulaminu.

  1. Dla danego zamówienia wiążąca jest cena obowiązująca w momencie jego złożenia.
  2. Ceny Produktów oraz usług dodatkowych podane w Sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i nie zawierają kosztów dostawy. Ceny Produktów oraz usług dodatkowych stanowią cenę całkowitą i uwzględniają podatek VAT, jeżeli Sklep jest zobowiązany do jego naliczenia.
  3. Całkowita cena zamówienia wraz z rozbiciem na cenę Produktu, koszty dostawy oraz usług dodatkowych – zgodnie z wybraną przez Klienta opcją, wyświetlana jest w podsumowaniu koszyka przez złożeniem zamówienia.
  4. Sprzedający zobowiązuje się do dostarczenia Produktów pozbawionych wad. Sprzedający zastrzega, że wszystkie Produkty są wykonane ręcznie i każdy z nich nosi ślady obróbki ręcznej zgodnie z przyjętą metodą wykonania, a Produkty wykonane według tego samego wzoru umieszczonego na zdjęciu w Sklepie mogą się od niego nieznacznie różnić. Klient potwierdzając zamówienie potwierdza jednocześnie, że jest tego świadomy i to akceptuje.
  5. Klient składa zamówienie po zapoznaniu się z informacjami określonymi w treści Regulaminu oraz Polityki Prywatności oraz informacjami wskazanymi w ust. 7, które zostaną wyświetlone w postaci elektronicznej w ostatnim etapie wypełniania elektronicznego formularza poprzedzającym wyrażenie woli związania się umową poprzez kliknięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Po przeczytaniu zgromadzonych informacji określonych dla danego zamówienia Klienta, Klient wyraża wolę związania umową poprzez naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” stanowi ostateczne potwierdzenie zamówienia i skutkuje przyjęciem przez Kupującego zobowiązania do zapłaty za zamówione Produkty wraz z kosztem wybranej przez Kupującego opcji dostawy oraz usług dodatkowych. Po naciśnięciu przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” Klient traci możliwość zmiany zamówienia.
  6. W momencie wyboru opcji „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”, zostaje zawarta między Sprzedającym a Klientem umowa sprzedaży przez Sprzedającego Produktów wymienionych w potwierdzeniu złożenia zamówienia, przesłanym przez Sprzedającego Klientowi drogą elektroniczną po przyjęciu przez Sprzedającego zamówienia do realizacji.
  7. Zamówienie uważa się za przyjęte do realizacji po potwierdzeniu przez Sklep przyjęcia zamówienia złożonego przez Klienta oraz zaksięgowania zapłaty za zamówienie Klienta.
  8. Sprzedający może wstrzymać przyjęcie zamówienia w sytuacji podjęcia wątpliwości co do prawdziwości bądź rzetelności wskazanych przez Klienta danych w formularzu rejestracyjnym. W takim przypadku Sprzedający niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu wyjaśnienia przedmiotowych wątpliwości.
  9. W przypadku niedostępności części produktów objętych zamówieniem Klient jest o tym niezwłocznie informowany. Klient decyduje, czy zamówienie ma być zrealizowane częściowo czy w całości anulowane.
  10. Każdy rejestrujący się lub dokonujący zamówienia Klient wyraża zgodę na otrzymywanie na podany przez siebie adres email informacji związanych z przebiegiem transakcji, zawiadomień o zmianach Regulaminu.
  11. Inne informacje przesyłane będą tylko tym Klientom, którzy wyrazili na to zgodę.

 

§5.Płatność i dostawa

  1. W Sklepie możliwe są następujące metody płatności:

1)                  płatność przelewem zwykłym na numer rachunku bankowego Sprzedającego prowadzonego przez mBank o numerze 67114020040000370277795368

2)                  płatność elektroniczna za pośrednictwem systemu PayU i na zasadach określonych przez ten system.

  1. Klient po złożeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty zobowiązany jest dokonać zapłaty
    za zamówione Produkty oraz wybrane usługi dodatkowe oraz dostawę w terminie 7 dni od dnia otrzymania potwierdzenia złożenia zamówienia na skrzynkę e-mail.
  2. O terminie realizacji zamówienia Sprzedający informuje w niniejszym Regulaminie oraz drogą elektroniczną w momencie potwierdzenia złożenia zamówienia przez Kupującego.
  3. Przygotowanie zamówienia i wysyłka towarów następuje nie później niż w ciągu 7 dni roboczych licząc od zaksięgowania wpłaty za zamówienie dokonanej za pośrednictwem szybkiego przelewu internetowego PayU, przelewu tradycyjnego.
  4. Sklep odmówi realizacji części albo całości zamówienia w następujących przypadkach, gdy:

1)      elektroniczny formularz zamówienia nie został wypełniony poprawnie, a Sprzedający nie może skontaktować się z Kupującym w celu weryfikacji jego danych teleadresowych;

2)      w przypadku braku zaksięgowania płatności w terminie określonym w ust. 2;

3)      pojawi się brak produktu w magazynie, z zastrzeżeniem §4 ust. 15.

  1. W razie ziszczenia się okoliczności określonych w ust. 5 Sprzedający w zależności od występującej okoliczności powiadomi o anulowaniu transakcji Kupującego oraz zwróci mu uiszczoną przez Klienta kwotę.
  2. Zamówiony przez Kupującego Produkt może być:

1)      odebrany przez Kupującego osobiście w Strzyżowie ( po wcześniejszym umówieniu się) lub

2)      przesłany do Kupującego za pośrednictwem firmy kurierskiej, działającej na zlecenie Kupującego.

  1. Kupujący w elektronicznym formularzu zamówienia wybiera sposób dostawy.
  2. Przesyłki wysyłane są za pośrednictwem firmy kurierskiej FedEx lub Poczty Polskiej. Koszty przesyłki zostały określone w zakładce Wysyłka i uwzględniają kwotę podatku VAT. W przypadku wyboru opcji dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej, do wartości zamówienia doliczany jest koszt dostawy według cennika umieszczonego w tej zakładce. Koszt przesyłek zagranicznych ustalany jest indywidualnie z Klientem – w zależności od docelowego miejsca dostawy.
  3. W przypadku zamówienia kilku sztuk Produktu, Produkt co do zasady pakowany jest zbiorczo w jedna przesyłkę chyba że, wybierając sposób dostawy Klient wskaże inny sposób pakowania i zaznaczy opcje odrębnej dostawy dla każdego Produktu.
  4. O wysyłaniu Produktu Klient zostanie powiadomiony drogą elektroniczną. Jeżeli Klient przy składaniu zamówienia wybrał przesyłkę kurierską, w wiadomości email otrzyma również numer przesyłki.
  5. Sprzedający zobowiązany jest do przygotowania towarów do odbioru przez firmę kurierską oraz do uiszczenia w imieniu Kupującego wynagrodzenia należnego firmie kurierskiej z tytułu odbioru i dostarczenia towarów do Kupującego.
  6. Termin dostawy zamówienia za pośrednictwem firmy kurierskiej wynosi od 1 do 2 dni roboczych od dnia odbioru przesyłki ze Sklepu. W przypadku niedoręczenia przesyłki we wskazanym czasie, prosimy o niezwłoczną informację celem ustalenia przyczyn opóźnienia i podjęcia stosownych działań.
  7. W przypadku, gdy zamówienie nie może zostać poprawnie i terminowo doręczone z winy Kupującego (błędny adres, odmowa przyjęcia), Sprzedający zastrzega sobie prawo obciążenia Kupującego kosztami stąd powstałymi.
  8. Przed odbiorem przesyłki od firmy kurierskiej, Kupujący zobowiązany jest sprawdzić,
    czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu podczas transportu .W przypadku, gdy przesyłka nosi znamiona uszkodzenia należy odmówić przyjęcia przesyłki, a następnie skontaktować się ze Sprzedającym. Jeżeli opakowanie nie jest uszkodzone Klient powinien sprawdzić Produkt w obecności kuriera, a w razie stwierdzenia uszkodzenia Przesyłki należy spisać protokół reklamacyjny.
  9. Wraz z Produktem wysyłany jest dokument sprzedaży - faktura bez VAT potwierdzająca dokonanie zakupu. Klient zobowiązany jest do podania pełnych danych niezbędnych do prawidłowego wystawienia faktury bez VAT.

 

§ 6. Reklamacje

  1. W zakresie reklamacji Klient będący Konsumentem może realizować uprawnienia przyznane przez przepisy ustawę kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz . 827 z dnia 24 czerwca 2014 r.).
  2. Dla ułatwienia składania reklamacji, pod adresem URL www.violaart.com.pl zamieszczony został przykładowy formularz reklamacyjny. Korzystanie z przedmiotowego formularza jest fakultatywne.
  3. Wnosząc reklamację, prosimy o podanie następujących danych:  imię i nazwisko Klienta, adres, dane pozwalające na identyfikację sprzedaży (np. login, numer zamówienia, datę transakcji), przedmiot i przyczynę reklamacji, dane kontaktowe.
  4. Określając sposób realizacji zobowiązań Sklepu w zakresie zgłoszonej reklamacji w przedmiocie wystąpienia wad fizycznych lub prawnych rzeczy, Klient będący konsumentem, ma prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba, że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę (Sklep) albo Sklep nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
  5. Jeżeli Klient jest Konsumentem, może zamiast zaproponowanego przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba, że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sklep. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
  6. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
  7. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  8. Reklamacje zgłaszane przez Klienta będą rozpatrywane w terminie do 14 dniu od momentu ich zgłoszenia. Brak oświadczenia w tym terminie uważa się za uznanie roszczeń zgłoszonych przez Klienta.
  9. Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba, że Klient zastrzeże inną formę kontaktu. Rozstrzygnięcie reklamacji zostanie dodatkowo przesłane drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail.
  10. W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia reklamacji Sklep wysyła do Klienta Produkt wolny od wad lub z usuniętą w rozsądnym czasie wadą. Jeśli naprawa lub wymiana na nowy danego produktu nie są możliwe, Sklep stosownie do złożonego przez Klienta alternatywnego żądania – obniży cenę lub zwróci równowartość ceny produktu, powiększoną o koszty przesyłki.
  11. Klientowi będącemu przedsiębiorcą rękojmia za wady fizyczne lub prawne Produktu oraz reklamacja nie przysługuje.

 

 

§ 7. Odstąpienie od umowy przez konsumenta

 

  1. Na stronie sklepu z zakładce FORMULARZE dostępny jest formularz informacyjny (pouczenie o odstąpieniu od umowy) oraz formularz o odstąpieniu od umowy – formularze stanowią załącznik nr 1 i 2 do niniejszego Regulaminu.
  2. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) Klient będący konsumentem ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu dni od dnia wydania rzeczy tj. od momentu, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy. Do zachowania czternastodniowego terminu, o którym mowa w ust. 1, wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
  3. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony w załączniku do niniejszego regulaminu. Korzystanie z przedmiotowego formularza jest fakultatywne.
  4. Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zgodnie z ustawą, nie przysługuje Konsumentowi w wypadku, w którym przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikac. Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu Produktu na adres:

ViolaArt Rękodzieło Wioletta Haligowska, adres: Gbiska 52 B, 38-100 Strzyżów,

lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sklep do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sklep zaproponował, że sam odbierze rzecz. Odsyłany towar należy zapakować w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie w transporcie.

  1. W przypadku skorzystania przez Klienta z uprawnienia, o  którym mowa w ust. 1, bezpośrednie koszty zwrotu towaru pokrywa Klient .
  2. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Klientowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym obejmujące koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w ramach dostawy towarów dostępny w Sklepie), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy ze Sklepem.
  3. Zwrotu płatności Sklep dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiążę się dla niego z żadnymi kosztami.
  4. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Produktu (rzeczy) lub do czasu dostarczenia dowodu odesłania tego towaru w związku z odstąpieniem w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  5. Jeżeli Klient będący konsumentem wybrał sposób dostarczenia rzeczy(towaru) inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę (dotyczy sposobu pierwotnej dostawy do Klienta) przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

 


§ 8. Postanowienia końcowe i opis możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

 

1. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz . 827 z dnia 24 czerwca 2014 r.) oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.)ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2017 r. poz. 1219) i innych ustaw.
  2. Informacje w zakresie możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

a)   http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;

b)   http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;

c)    http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php;

4. Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

a)Stały polubowny sąd konsumencki działający przy Inspekcji Handlowej- możliwość zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;

b)wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego do czasu zakończenia sporu między Klientem a sklepem;

c)  powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów lub organizacja społeczna, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;

d)platformie Online Disputes Resolution (ODR) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

 

§ 9. Polityka prywatności

 

  1. W Sklepie wykorzystane są pliki typu cookies. "Cookies" (Ciasteczka) są to pojedyncze niewielkie pliki tekstowe, wysyłane przez odwiedzane strony internetowe zapisywane z reguły na urządzeniu końcowym użytkownika, zawierające dane o aktywności użytkownika w danym serwisie. Informacje zawarte w tych plikach pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie przez stronę, która je utworzyła. Tym samym strona internetowa nie może mieć dostępu do innych plików znajdujących się na komputerze użytkownika.
  2. Właścicielem portalu violaart.com.pl jest Wioletta Haligowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ViolaArt Rękodzieło Wioletta Haligowska z siedzibą: Gbiska 52 B, 38-100 Strzyżów, NIP: 8191622388 , REGON: 380686224 i jest Administratorem Danych Osobowych danych osobowych tam zgromadzonych lub pozyskanych. Administrator gromadzi powyższe dane przy zastosowaniu odpowiednich środków ochrony poufności, integralności i bezpieczeństwa informacji. Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików Cookies są zaszyfrowane, co jednocześnie uniemożliwia dostęp osobom nieuprawnionym. Dane mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika.
  3. Pliki Cookies pomagają dostosować zawartość strony internetowej i wyświetlanych na niej treści do indywidualnych preferencji użytkownika, optymalizując w ten sposób jej przeglądanie. Pomagają też w dopasowywaniu treści reklamowych oraz w tworzeniu anonimowych statystyk, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.
  4. Domyślne ustawienia większości przeglądarek zakładają automatyczną obsługę plików Cookies. Aby zablokować pobieranie plików Cookies (w całości lub określonej części) należy zmienić domyślne ustawienia przeglądarki. Wówczas jednak działanie oraz funkcjonalność strony internetowej www.violaart.com.pl może ulec znacznym ograniczeniom. Uniemożliwi to także zbieranie anonimowych informacji na temat korzystania z naszych usług, niezbędnych dla ich dalszego usprawniania. Techniczne informacje dotyczące obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki z której korzysta Klient).
  5. Na stronie violaart.com.pl. mogą być używane dwa rodzaje plików Cookies:

1)        sesyjne - pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej

2)        stałe - pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika

  1. Podczas odwiedzin przez Klienta serwisu Sklepu, system Sklepu wysyła do komputera Klienta co najmniej jeden plik Cookies, w celu jednoznacznego zidentyfikowania przeglądarki. Serwer sklepu automatycznie rejestruje informacje przesyłane przez przeglądarkę Klienta w czasie wyświetlania witryn. Dzienniki serwera mogą zawierać informacje takie jak żądanie sieciowe, adres IP, typ i język przeglądarki, data i godzina przesłania żądania. Te informacje pozwalają podnosić jakość naszych usług dzięki identyfikowaniu i przechowywaniu preferencji Klientów oraz śledzeniu trendów, takich jak na przykład sposoby w jakich przeszukiwana jest nasza strona. Klient może zabronić odbierania plików cookies, przez co pozostanie anonimowy, aczkolwiek nie zezwalając na rejestrację plików cookies, Sklep nie będzie mógł zidentyfikować Klienta ani jego preferencji.
  2. Czynności związane z przechowywaniem i wysyłaniem plików Cookies są obsługiwane przez przeglądarki internetowe i są niewidoczne dla użytkownika. Większość używanych przeglądarek domyślnie je akceptuje. Jednak użytkownik, może ustawić tak przeglądarkę, by ta odrzucała prośby o przechowanie plików Cookies w ogóle lub tych wybranych. Można to zrobić za pomocą ustawień w przeglądarce. Zanim podejmiemy taką decyzję warto pamiętać jednak, że wiele plików Cookies pomaga w korzystaniu ze strony internetowej.
  3. Sklep informuje Klientów, iż oferowane usługi za pośrednictwem Sklepu świadczone są za pośrednictwem publicznej sieci Internet. W związku z powyższym Sklep zwraca uwagę Klientów na to, iż korzystanie z usług Sklepu może wiązać się z ryzykiem związanym z ingerencją osób trzecich w transmisję danych przesyłanych za pośrednictwem sieci Internet pomiędzy Sklepem a Klientem.
  4. Znajdujące się na portalu www.violaart.com.pl linki prowadzące do zewnętrznych serwisów podlegają własnej polityce prywatności, dlatego należy po przejściu do tych witryn do zapoznania się z obowiązującymi tam zasadami.
  5. Informacja o zasadach i sposobach utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez Sklep drugiej stronie treści zawieranej umowy:

1)             Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy następuje przez przesłanie stosownej wiadomości e-mail po zawarciu Umowy Sprzedaży.

2)             Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje przez wysłanie Klientowi na podany adres e-mail treści zawieranej umowy lub przez przekazanie Klientowi specyfikacji Zamówienia oraz dowodu zakupu.

3)             Treść zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Usługodawcy oraz udostępniana na każde żądanie Klienta.

 

§10

KLAUZULA INFORMACYJNA RODO

  1. Realizując obowiązek informacyjny zawarty w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE 9 (dalej RODO) Sprzedający informuje, że Administratorem danych osobowych Klienta jest Wioletta Haligowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ViolaArt Rękodzieło Wioletta Haligowska z siedzibą: Gbiska 52 B, 38-100 Strzyżów, NIP: 8191622388 , REGON: 380686224 (zwana dalej w niniejszym paragrafie Administratorem). Kontakt do Administratora pisemnie na adres jego siedziby.
  2. Przetwarzanie danych osobowych Klienta odbywać się będzie wyłącznie w celu:

1)                  zawarcia, realizacji oraz rozliczenia umowy i wynikających z Regulaminu obowiązków, w szczególności:

a)      doręczenia Klientowi towaru, na który Klient złożył zamówienie;

b)      wystawienia dokumentu potwierdzającego dokonanie transakcji sprzedaży towaru;

c)       zaksięgowania transakcji w informatycznym systemie księgowym Sklepu przez okres wymagany przepisami prawa oraz przechowania danych osobowych w informatycznym systemie księgowym dla zapewnienia historii transakcji handlowych dokonywanych przez Sklep; oraz przechowywania dokumentacji księgowej zgodnie z obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa;

d)      rozliczenia umowy z właściwym organem podatkowym;

e)      zgłoszenia, rozpatrzenia reklamacji, ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

1)                  za dodatkową wyraźną i dobrowolną zgodą udzieloną przez Klienta - w celach promocyjnych i marketingowych, w tym w szczególności w celu przedstawiania Klientowi informacji handlowej Sklepu oraz innych informacji marketingowych związanych ze Sklepem, w tym w ramach marketingu bezpośredniego („newsletter”).

  1. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i unijnego, w tym art. 6 ust. 1 lit a-b) RODO; art. 16-19 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawą o podatku od towarów i usług.
  2. Odbiorcami danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych, mogą być:

1)      podmioty świadczące usługi techniczne i teleinformatyczne;

2)      podmioty świadczące usługi transportowe, kurierskie, operatorzy pocztowi i przewoźnicy;

3)      podmioty administracji publicznej i samorządowej; 

4)      podmioty wykonujące usługi audytu, podmioty świadczące obsługę księgową, podatkową, prawną;

5)      podmioty świadczące usługi związane z bieżącą działalnością Administratora;

6)      inne podmioty, gdy jest to niezbędne do realizacji ww. celów.

  1. Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych Klienta w podanym zakresie: imię i nazwisko, adres, telefon, e-mail wskazane jako adres dostawy przekazywane są firmom przewozowym w postaci etykiety/listu przewozowego będącego jednocześnie zleceniem doręczenia przesyłki. W zależności od wybranego rodzaju przesyłki, dane osobowe Klienta przekazywane są:

a)    Kurier FedEx Express Polska Sp. z o.o., ul. Krucza 16/22, 00-526 Warszawa, KRS: 0000037973, NIP: 5261005306, REGON: 010612250;

b)   Poczta Polska Spółka Akcyjna, ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa, KRS: 0000334972, NIP: 5250007313, REGON: 010684960.;

Powierzenie przetwarzania danych osobowych zostało powierzone na okres świadczenia usług na rzecz Sklepu.

  1. Zakres przetwarzanych danych osobowych obejmuje dane niezbędne do realizacji celów oraz dane wynikające z obowiązujących przepisów rachunkowych i podatkowych. Zakres ten obejmuje w szczególności dane identyfikujące lub weryfikujące, dane kontaktowe oraz dane finansowe.
  2. Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych Klienta do państwa trzeciego czy organizacji międzynarodowej.
  3. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania danych oraz przez okres wynikający z obowiązują przepisów prawa, w tym podatkowych i rachunkowych, a także przez czas niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. W zakresie danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody – do czasu cofnięcia tej zgody.
  4. Klientowi Przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w razie uznania, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
  5. Podanie przez Klienta danych osobowych w celu określonym w pkt 2 ppkt 1 powyżej jest wymogiem ustawowym i umownym, Klient jest zobowiązany do ich podania, nieprzekazanie danych osobowych spowoduje niemożność realizacji zawartej umowy i jej rozliczenia, w tym podatkowo – składkowego. Podanie danych osobowych, w celu o którym mowa w pkt 2 ppkt 2 powyżej jest dobrowolne, nie jest wymogiem ustawowym lub umownym lub warunkiem zawarcia umowy.
  6. Administrator nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany i nie dokonuje profilowania tych danych.
  7. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki do Regulaminu

 

  1. INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
    –POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

 

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować osobę odpowiedzialną za wykonanie czynności odstąpienia od umowy:

ViolaArt Rękodzieło Wioletta Haligowska

adres do zwrotu: Gbiska 52 B, 38-100 Strzyżów

o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.

(Informujemy, iż oświadczenie może zostać przesłane na przykład pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną).

  1. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na adres kontakt@violaart.com.pl Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład poczta elektroniczna).

  1. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informacje dotycząca wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  2. Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba ze wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

 

 

 

 

 

 

 

  1. FORMULARZ ODSTAPIENIA OD UMOWY

 

Informujemy, iż formularz ten należy wypełnić́ i odesłać́ tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy. Korzystanie z formularza jest fakultatywne.

 

ADRES DO KONTAKTU:

ViolaArt Rękodzieło Wioletta Haligowska

Gbiska 52 B, 38-100 Strzyżów

adres internetowy – www.violaart.com.pl    e-mail – kontakt@violaart.com.pl telefon 697651939

 

 

Ja/My(*) niniejszym informuje/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

Adres konsumenta(-ów)

 

 

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

 

Data

 

(*) Niepotrzebne skreślić.